/Development/

/Mindfulness/

/Work-Life Balance/

/Happiness/

/Sense of accomplishment/


Breaking News

czwartek, 8 stycznia 2015

żeby mózg nie zgnił


Crème de la crème . Dla mnie numer 1 od dawien dawna, dosłownie porwało mnie. Książka o Norwegu - uwielbiam czytać o Skandynawach i Amerykanach, nie wiem czemu ale te nacje w literaturze kryminalnej najbardziej mnie kręcą ;-), nafaszerowana ciekawostkami z Tajlandii (a mnie aż nosi, żeby tam kiedyś polecieć), wciągająca, szybka akcja. Must have dla miłośnika kryminałów.

 kakao, orzechy, migdały i książka, wszystko co mój mózg lubi:-)

Karaluchy Jo Nesbo. Policjant Harry Hole zostaje wybrany do przeprowadzenia śledztwa w sprawie zabójstwa ambasadora Norwegii w Tajlandii. Miejsce zdarzenia: burdel. Cel wyboru Harrego Hole: szybkie umorzenie sprawy bez przecieków do prasy (policjant przechodzi akurat małe załamanie nerwowe z domieszką alkoholu). Rezultat: a to pech, bo Hole się pozbierał i wkroczył ambitnie do akcji.
No i znowu się co nieco nauczyłam, wiecie co to voyeurysta? Podglądacz, w przypadku powieści jest to jeden z typów pedofilów. Można się też dowiedzieć o podziale zboczeńców na pasywnych (pedofile z przypadku, bo nadarzyła się okazja, to często przypadki kazirodztwa) i aktywnych (pedofile polujący na ofiary przy placach zabaw). Poza tak dramatyczną wiedzą, trochę też pożytecznych informacji. Wiedziałam o super mocy coca-coli w przypadku zapobiegania Zemście Faraona, nie wiedziałam za to, że tonik zawiera chininę co pomaga w przypadku ryzyka malarii. Z lokalnych smaczków w Bangkoku: obowiązkowy strój „tancerek” to majtki tanga, a po opium jednym z gorszych lokalnych nałogów jest żucie orzeszków betelu po których wypadają zęby, a mózg gnije. To co? Zachęciłam Was do przeczytania?

Ba! Zachęcam do czytania nie tylko tej jednej pozycji, zapraszam do akcji na Facebooku, w której sama biorę udział: Przeczytam 52 książki w 2015 roku

1 komentarz:

  1. Dobra książka i ulubiony napój do tego to jest to! :-) Ja jakoś nie umiem przekonać sie do kryminałów, ale może powinnam spóbować..

    OdpowiedzUsuń

Moja lista blogów

Łączna liczba wyświetleń

Designed By Blogger Templates