/Development/

/Mindfulness/

/Work-Life Balance/

/Happiness/

/Sense of accomplishment/


Breaking News

wtorek, 29 września 2015

No i wygrałam garki, a mąż się ze mnie śmieje.

Śmiech losu. Nie lubię gotować. Wydaje mi się, że nie jestem w gotowaniu marna, ale ponieważ nie jest to moja pasja, to na pytanie „czy umiesz gotować”, odpowiadam „nie, bo nie lubię”. Za to kocham pisać! No i wzięłam udział jak dotąd w 4 konkursach pisarskich nie licząc konkursu na blog roku (ale tam się liczy też/przede wszystkim umiejętny social media marketing, a tym się wcale nie zajmuję bo piszę tylko dla pisania) i co? Dupa! Nic nie wygrałam, za to jeden jedyny raz wzięłam udział w konkursie na przepis kulinarny, tylko dlatego że tak straszny mam niedosyt podróży (a za 1 miejsce był rejs do fiordów) i co? Na podium, 3 miejsce. Zestaw garów. Buahaha!
A oto mój przepis. Być może taki przepis istnieje, ale nic mi o tym nie wiadomo (przy miliardzie blogów i programów kulinarnych na pewno istnieje), wedle mojej wiedzy, ja go wymyśliłam:

TARTA ZE SZPINAKIEM I GRZYBAMI
200 g ciasta francuskiego
2 doże cebule
różne grzyby (pieczarki, kurki)
masło (do smażenia)
pomidorki koktajlowe
1 op. szpinaku mrożonego
1 całe jajko i 3 żółtka
1 opakowanie sera feta (preferuję półtłusty)
duże opakowanie śmietany 12%
3 ząbki czosnku
gałka muszkatołowa
tymianek
oliwa z oliwek
do smaku: pieprz, sól

Ciasto francuskie rozkładamy na blachę wraz z papierem, nakłuwamy widelcem i na ok 8 minut wsadzamy do piekarnika nagrzanego do 180st;
Cebule obieramy, drobno kroimy, smażymy na masełku;
Grzybki smażymy na masełku;
Szpinak podsmażamy na masełku, kiedy cały jest rozpuszczony dodajemy 3 żółtka i 1/2 śmietany, sól pieprz do smaku, mieszamy aż masa będzie jednolita.
Miksujemy opakowanie sera feta z pozostałą 1/2 śmietany, 1 całym jajkiem i 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej.
Pomidorki kroimy na pół, skrapiamy oliwą z oliwek, obsypujemy tymiankiem.
Drobno kroimy 3 ząbki czosnku, delikatnie go podsmażamy.
Kładziemy warstwowo:
na ciasto francuskie równo rozkładamy usmażoną cebulę, na nią warstwa masy ze szpinakiem, następnie warstwa zmiksowanego sera feta, całość obsypujemy grzybami, na górę rozkładamy pomidory, a między nimi sypiemy czosnek.
Całość wstawić do piekarnika i piec ok 30 minut (180 st).

 I do piekarnika...

Tartę bardzo polecam, na obiad (na ciepło), piknik (na zimno) i jako drugie „ciasto”. Uwierzcie mi, że przyjemniej jest kiedy jedno ciasto na spotkaniu jest na słodko, a drugie w wersji pikantnej. A grzybki tak pięknie pachną....

2 komentarze:

  1. Wyobrażam sobie, jak mój by się śmiał, gdybym wygrała w takim konkursie!:-) Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, choć nie wiesz ile bym dała, żeby to jednak była kategoria: powieść kryminalna:-) pozdrawiam

      Usuń

Moja lista blogów

Archiwum bloga

Łączna liczba wyświetleń

Designed By Blogger Templates