/Development/

/Mindfulness/

/Work-Life Balance/

/Happiness/

/Sense of accomplishment/


Breaking News

wtorek, 25 marca 2014

W moim rodzinnym domu całe ściany były pełne regałów z książkami.

Optymista myśli, że świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie, co to za otwór... Zastanówmy się po której stronie mocy jestem? Audyt w pracy, chore na dwa choróbska jednocześnie dziecko, chora Mama (nowość). Ale co tam, trzeba to przeczekać i dalej dostrzegać jak pięknie dziś wyglądała góra Szyndzielnia, cała oszroniona lśniła w promieniach słonecznych:-)
Po pracy zrobiłam szybki wypad do biblioteki, standardowo 5 nowych książek dla mnie, 5 nowych książek dla Józia (czytamy w 3 miesiące, co miesiąc trzeba oczywiście przedłużać wypożyczenie, ale w tym celu wystarczy telefon). Co kwartał powtórka z rozrywki. A czasami w międzyczasie coś pożyczonego lub prezent, teraz czytam pożyczone od Lucy  Inferno Dana Browna. Czyta się bosko, zwłaszcza, że miałam przyjemność być we wszystkich miejscach, w których toczy się akcja (Florencja, Wenecja, Stambuł...), natychmiast uruchamia się milion wspomnień.
Był taki odcinek Przystanku Alaska, gdzie starsza pani prowadząca sklepik uczy się włoskiego, żeby móc przeczytać w oryginale Boską Komedię, do której w całej powieści nawiązuje Dan Brown. Kiedy ja uczyłam się włoskiego, często sobie tę motywację przypominałam, a kiedy w końcu zamieszkałam we Włoszech na pewien czas, trafiłam do niesamowitego mieszkania wdowy po antykwariuszu. Apartament dwukondygnacyjny był pełen zabytków, w tym ilustrowanej, kilkutomowej, bardzo starej i pięknej wersji Boskie Komedii Dante Alighieriego.
wspomnienie z wakacji

Joel szykuje się do konferencji lekarzy w Juneau. Niestety złe warunki pogodowe sprawiają, że on i Maggie zostają uwięzieni w budynku lądowiska. Gdy atmosfera staje się gorąca, pojawia się Ed. Ruth-Anne chce nauczyć się języka włoskiego by móc przeczytać Boską komedię w oryginale. Nauka kiepsko jej idzie, ale za to Shelly ma niesamowity talent językowy. Walt cierpi na depresję z powodu braku słońca. Joel daje mu specjalną lampę antydepresyjną, jednak mężczyzna łamie zalecenia lekarza i ściąga na siebie kłopoty. Burmistrz Cicely, Edna Hancock, próbuje usunąć z miasteczka stado karibu, które zalega na ulicach.

Do posłuchania:
Klingande-Jubel

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja lista blogów

Łączna liczba wyświetleń

Designed By Blogger Templates