/Development/

/Mindfulness/

/Work-Life Balance/

/Happiness/

/Sense of accomplishment/


Breaking News

wtorek, 8 października 2013

Wszechświat przemówił na Stawowej w Katowicach

Kiedy podróżuję to piszę. W myślach ubieram spostrzeżenia w tekst. A ostatnio znowu mnie nosi, edukacyjnie. W ten weekend Katowice. Uczyliśmy się o trudnym (ładniej: wymagającym) uczestniku szkolenia.
Uwielbiam moje zjazdy, tylko 6 i 7 dzień tygodnia z pobudką prze 6:00 wykańcza mnie. Na odchodne, czekając na pociąg zwiedziłam nową Galerię Katowicką, kupiłam sobie lakier do paznokci w kolorze nude (cały weekend na to czekałam) i pozwoliłam sobie na małą przyjemność, duże latte z karmelem w Sturbucks Cafe. W kawiarni jest fantastyczna atmosfera, ale wołanie przez całą salę po imieniu, żeby odebrać swój kubek... Nie wiem czy się kiedyś przyzwyczaję.



 
Było fajnie, zabawnie i miło. Jesteśmy jak zgrany zespół, już przerażone, że kwiecień to za progiem stoi i nasze drogi się rozejdą. Moja grupa w Szkole Caochów. Tym razem było magicznie – kiedy nasz nauczyciel powiedział, że w coachingu czasami mówi się, że wszechświat przemawia, doszło do tąpnięcia. Dla mnie, czy dziewczyn z Krakowa był to szok, trzęsienie ziemi!

Tradycyjnie kilka złotych myśli ze zjazdu:
- ze slangu trenerskiego: są trzy formy rozpoczynania szkolenie 1. na zawał serca (wskazanie na przypadkowe osoby) 2. na sączącą się truciznę (ktoś zaczyna i po kolei w jedną stronę od tej osoby uczestnicy się wypowiadają) 3. na surykatki (czyli: kto chętny?)
- Zasada komunikacji: 3J = Jedna osoba na Jeden temat w Jednym czasie
- Zwracamy uwagę na zasadzie FUKO
F = Fakty
Tu przydaje się Test Kamery: fakty to to, co kamera by zarejestrowała, czyli np. Już trzeci raz przychodzisz na spotkanie po umówionym czasie.
U = Uczucia, Ustosunkowanie
Czuję się z tym źle (komunikat „ja”, nie mówmy za całą ludzkość).
K = Konsekwencje
W konsekwencji wszyscy musieliśmy na Ciebie czekać i 10 osób traciło czas.
O = Oczekiwania
Opcja 1: Chciałbym, żebyś od kolejnej przerwy Ty otwierał salę na spotkanie i ją zamykał po wyjściu wszystkich, będziesz za to odpowiedzialny i tym samym będziesz przychodził 5 min przed wszystkimi. Opcja 2 (polecam) to pytanie: Co proponujesz w takiej sytuacji zrobić, żeby odzyskał do Ciebie zaufanie?
    - Jak „inaczej” określić łzy? Fizyczne wypływanie emocji z oczu :-)
 
A na koniec Tao z Chatki Puchatka:
Im bardziej Puchatek zaglądał do środka, tym bardziej Prosiaczka tam nie było.
Do mojego przemyślenia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja lista blogów

Łączna liczba wyświetleń

Designed By Blogger Templates