/Development/

/Mindfulness/

/Work-Life Balance/

/Happiness/

/Sense of accomplishment/


Breaking News

sobota, 29 czerwca 2013

Miękko / Twardy umysł


Uwielbiam upały. Nawet siedząc w pracy w zeszłym tygodniu, byłam szczęśliwa – słonko za oknem nastraja pozytywnie, wiatrak można włączyć i poczuć się jak na planie filmu z bossa novą w tle, a wieczorem… A wieczorem to będzie się działo, bo chce się wyjść. Rzeka Straconka, Zapora w Wapienicy, Zapora w Goczałkowicach, odkryty basen w Cygańskim Lesie – wszędzie tam, gdzie jest woda, idealny popołudniowy relaks.

Niestety w filmie pojawiły się napisy The End. Znowu niebo zlewa się z asfaltem, ciemno, mokro, zimno. No i te skoki temperatur, grypa welcome to (nomen omen dalej kaszlę, 3 tydzień). A życie toczy się dalej.


think_flickr_sirwiseowl_CC BY-NC-ND 2.0

Od 2 tygodni czwartki i piątki to szkolenia. Tak – rozwojowi, nie – trzydniowym tygodniom pracy! Ciężko się wyrobić :-( Pierwsze szkolenie to Excel dla zaawansowanych. O Excelu bajki się nie napisze, ale przyznam się do czegoś. Zawsze miałam 5 z matmy, dobrze mi szła, tylko że jej nienawidziłam. Kochałam polski i historię, które mi szły gorzej. Od czasów LO nie musiałam, więc nie wykonałam ani jednego zadania matematycznego. Jednak na takim szkoleniu Excel, jak troszkę przełączę myślenie i przypomnę sobie zasady wyszukaj pionowo, czy funkcji logicznych zagęszczonych to śmigam. Jednak po wyjściu z sali szkoleniowej, wychodzę też z mojego ścisłego umysłu. Na dobre;-)

Drugie szkolenie to Metamodel. Jedno z narzędzi NLP. Mówiąc kolokwialnie uczy się czepiania słówek i szukania drugiego dna w wypowiedziach. Wyłapuje się, że ktoś np mówi niby ważne rzeczy: To rzecz doświadczenia. A w praktyce, ani nie wiemy jakiego doświadczenia, ani co to za TO. Albo uogólnienia. Ludzie są egoistami. Według kogo, na mocy jakich kryteriów?

Najbardziej podobała mi się teoria zewnątrzsterowności i wewnątrzsterowności. Tu trochę nawiąże do wstępu;-) Osoby zewnątrzsterowne obwiniają innych, otoczenie. Wszystko uzasadniają i tłumaczą zewnętrznymi czynnikami. Taka paskudna pogoda, że mam doła. A przecież pogoda nie jest wszechmocna, można się cieszyć, że jak nie ma upału dobrze się będzie spało, jest nastrój na dobrą książkę i herbatkę. Osoby wewnątrzsterowne moc sprawczą i wpływania widzą w sobie samych. Są udowodnione nawet przypadki, gdzie silnie wewnątrzsterowni więźniowie obozów koncentracyjnych opisują swoje doświadczenie, tak, że nigdy nie poczuli, że są zniewoleni. Tak silnie pracowali na sobą w umyślę, że cały czas czuli się wolnymi ludźmi!

A w domu idzie nam (Józiowi, ale boli nas wszystkich) 10 ząb. Mały biega, posyła buziaczki, przybija piątkę, żółwika, bije brawo, pokazuje części ciała i niektóre przedmioty, denerwuje się jak go karmimy bo chce jeść sam (a zwłaszcza mieszać, uwielbia mieszać łyżeczką w miseczce). Takie tam. Drobnostki, a cieszą :-)

Za oknem, nieśmiało przedziera się, spomiędzy chmur słońce:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja lista blogów

Łączna liczba wyświetleń

Designed By Blogger Templates