/Development/

/Mindfulness/

/Work-Life Balance/

/Happiness/

/Sense of accomplishment/


Breaking News

niedziela, 22 maja 2016

Day at the glance - kolejny test psychologiczny

Samorozwój. Bardzo mało o tym ostatnio piszę, a bardzo dużo robię w tym kierunku... 

 Hotel Jawor w Jaworzy, uwielbiam. Tu jeżdżę raz w miesiącu.
Poza szkoleniami z prawa pracy, zarządzania projektami PMBok, kontynuacji szkoły z programowania neurolingwistycznego, czeka mnie nowa szkoła z coachingu metodą Eriksona. Na dodatek jestem w trakcie projektu z technik zarządzania Gustava Kaisera (bazuje na kolorach Insights), a niedługo zacznę WAGĘ, której podstawą jest budowanie relacji z ludźmi, na metodach wychowania dzieci, metodyka ta została nagrodzona Noblem.
A tak z podglądu dnia bieżącego... miałam indywidualny coaching. Bazował on na teście Birkmana. Kiedyś dawno miałam okazję mieć badanie metodą Thomasa, następnie Work Style Analyser, ostatnio Extended DISC i kolory Insights, a teraz Birkman. Bardzo mi się podobał, tylko że dostaję już pomieszania z poplątaniem co do mojego koloru (preferowany, stresu i potrzeb). Przykładowo Insight i Birkman wyróżniają 4 kolory: czerwony, żółty, zielony, niebieski. Ale w każdym z narzędzi symbolizują coś innego. Bardzo lubię takie testy bo, powiedzmy sobie szczerze, dobrze w nich wypadam. Zrównoważona jestem:-) Na dodatek na tyle mocno sam siebie obserwuję, analizuję i staram się rozwijać, że rzadko kiedy mam jakąś niespodziankę. Ale wiem, że dla wielu ludzi taki test to stres. Birkman to pytania wstępne, następnie 150 pytań na temat tego co myślimy, że większość ludzi myśli, 150 pytań, co ja myślę i chyba 60 pytań, gdzie dokonujemy klasyfikacji. Każdy ma w którymś momencie dość. Ale o to chodzi.
Bardzo lubię, kiedy takie narzędzia są wstępem do szkolenia. Szkolenia dzielę na:
  1. narzędziowe – bardzo płytkie, dobre jako pierwsze z danej dziedziny, dla młodej kadry
  2. szkolenia z postaw – zmieniające lub przynajmniej uzmysławiające nam jak ważne jest nasze nastawienie, czy postawa, bo np. uważając, że nie mogę upomnieć jako szef osoby starszej od siebie, znając nawet najlepsze narzędzie i tak tego nie zrobię
  3. szkolenie z głęboką analizą psychologiczną, szyte na miarę nie tyle na potrzeby  organizacji, co wręcz jednostki. Testem Birkamna przygotowuję właśnie coś takiego
To co dla mnie okazało się zaskakujące to wyróżnienie mnie jako osoby mocno energicznej i artystycznej. Sportu nie lubię, zmuszam się do niego, a poza pisaniem nie mam żadnej zdolności artystycznej. Okazało się jednak w czasie sesji z coachem, który dokładnie opisał mi wyniki, że energiczny to również człowiek, który ma potrzebę, żeby cały czas się coś działo, tu szkoła, tu wycieczka, tu znajomi, a tu siłownia (tadam!), natomiast wysoki wskaźnik w kategorii artysta w moim przypadku oznacza potrzebę otaczania się pięknem i ładem.








 Uważność, mindfulness. Znajdź kaczkę w naszym ogrodzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja lista blogów

Łączna liczba wyświetleń

Designed By Blogger Templates