/Development/

/Mindfulness/

/Work-Life Balance/

/Happiness/

/Sense of accomplishment/


Breaking News

środa, 23 grudnia 2015

Święta, święta

 
Życzę Wam wszystkim radosnych świat, w atmosferze jak z bajki, w otoczeniu bliskich i z spokojem w sercu i głowie.

My spędzamy te święta inaczej niż zwykle, choć i to „zwykle” w przeciągu lat zmieniało się. W Wigilie razem z moją Mamą odwiedzamy teściów, Boże Narodzenie świętujemy u mojej Mamy, a drugi dzień świąt u nas (co pokrywa się z naszą tradycją), jednak tym razem robimy wszystko w towarzystwie moich kuzynów z Wiednia, którzy zatrzymują się u nas na tydzień.

Bardzo lubię Wigilię u teściów, tak jak w moim domu rodzinnym modlimy się przed kolacją, potem jemy posiłek z 12 potraw, a każdy musi z każdej coś skosztować, następnie kolędujemy i otwieramy prezenty. Jest wesoło, smacznie, kolorowo i w licznym towarzystwie.

Ponieważ podobała mi się bardzo Wigilia wg. tradycji z mojego domu rodzinnego, namówiłam Mamę, żebyśmy w Boże Narodzenie jedli to co było na wigilijnym stole u nas. Moja Mama robi moczkę i makówkę (śląski rarytas), barszcz czerwony z uszkami, kapustę z grzybami, smaży karpie i sumy po wcześniejszej marynacie ich w maślance, oraz sałatkę warzywną, a ja ciasta: sernikobrownie, babka z pomarańczą i makiem, piernik i ciasteczka korzenne. Po rybki jeździmy do stawu, na miejscu są patroszone i nie męczą się w transporcie. Po pierogi i uszka jedziemy do ciotki, domowe, pyszne.

A 27/12 wybieramy się do eleganckiej restauracji, gdzie mój mąż będzie miał koncert kolędowy. Już nie mogę się doczekać.

Choinki w domu mamy 3, ta najważniejsza jest prawdziwa, pachnąca i sypiąca igliwiem ;-)



 




2 komentarze:

  1. Cudownych Swiat zatem! Wsrod tylu choinek nie moze nie byc nastrojowo:-):-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nastrój tworzymy my sami, w sobie i wokoło :-)

      Usuń

Moja lista blogów

Łączna liczba wyświetleń

Designed By Blogger Templates