/Development/

/Mindfulness/

/Work-Life Balance/

/Happiness/

/Sense of accomplishment/


Breaking News

środa, 19 lutego 2014

obraz za 1000 słów

Hotel Zimnik w Dolinie Zimnika. Piękną wiosnę mamy tej zimy ;-) a ja na szkoleniu z KOMUNIKACJI. To magiczne, kojące miejsce - z cepostradą jak do Morskiego Oka (beton), gdzie jest idealnie na spacer z wózkiem, rowery czy rolki, a widoki zapierają dech. Góry, las, rzeka...
 

Moje złote myśl ze szkolenia:
- decentracja u dzieci [Progresywna decentracja – świadomość „ja” i świata; dziecko zaczyna mieć świadomość, że istnieje w otoczeniu rzeczywistości, jest inne od innych; zaczyna mieć poczucie własności; myśli o sobie w kategoriach „ja”, rozumie że jest czymś osobnym] występuje około 4 roku życia, dlatego wcześniej nie powinno się mówić „Mamusia Cię kocha”, a „Kocham Cię”.
- neurony lustrzane powodują, że nawet małe niemowlę nieogniskujące wzroku uśmiecha się jak się do niego uśmiechniesz, dlatego jeżeli chcemy, żeby ktoś zrozumiał nasze uczucia powinniśmy używać słów opisujących nasze emocje obrazowo: jak smutek, irytacja itd.
- jeżeli ktoś zdenerwowany żali się, oskarża Cię o coś itp., nie staraj się go uspokoić, przekonać, im bardziej będziesz naciskał, tym będziesz powodował większy opór. Najlepiej użyć najpierw słuchania odzwierciedlonego „ rozumiem, ze czujesz xxxx”, a potem komunikatu „ja” (fakt + efekt + Twoje uczucia).



Widok z mojego balkonu w hotelu


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Moja lista blogów

Łączna liczba wyświetleń

Designed By Blogger Templates